Notifications
Clear all

Oznakowanie robót w rejonie krzyżowania się dróg asfaltowych z gruntową


(@znakowiec)
Active Member
Dołączył: 11 miesięcy temu
Posty: 6
Topic starter  

Dzień dobry.

 

Zastanawiam się jak prawidłowo zlokalizować znaki ostrzegawcze w ciągu dróg gminnych dla robót prowadzonych 20m przed/za krzyżowaniem się drogi asfaltowej z drogami gruntowymi. Zgodnie z nowelizacją PORD nie jest to skrzyżowanie, więc znaki F6a nie mają tu zastosowania. Pozostaje zlokalizować same znaki ostrzegawcze w odległości zgodnej z rozporządzeniem?

Rysunek sytuacyjny załączam w załączeniu.


   
Cytat
Mariusz Grzesica
(@mariusz)
Member Moderator
Dołączył: 2 lata temu
Posty: 101
 

Witam,

z podanego rysunku widoczne jest wskazanie miejsca robót poza jezdnią, a zatem może nie wystąpić ruch pojazdów budowy na jezdni. Lepiej jest się w tym zakresie upewnić i zalecić wykonawcy takie działanie. Brak pojazdów budowy na drodze nie wymaga oznakowania A-14

 

2.2.16.

Roboty na drodze

Znak A-14 "roboty na drodze" (rys. 2.2.16.1) stosuje się w celu ostrzeżenia o zbliżaniu się do miejsc, w których kierujący pojazdem może spotkać osoby pracujące na drodze lub przeszkody, takie jak np. maszyny lub materiały znajdujące się na drodze i utrudniające ruch.

Wszelkie roboty poza jezdnią jak można poczytać z definicji znaku nie potrzebują A-14 - mimo przepisu ciężko w urzędach wyjaśnić pracownikom, że to aż tak proste i wszędzie masowo wymagają A-14. Dobrze jeśli w takiej sytuacji nie wymyślą dodatkowo (bez sensu) B-33 30 i B-25.

 

Roboty jeśli już są oznakowane A-14 to bez uwzględniania bocznego wlotu który nie jest wlotem skrzyżowania i nie tworzy się dziwnych F-6, to po prostu odcinek drogi z łukiem poziomym na którym znajduje się boczny wlot nie będący wlotem skrzyżowania.

Dla takiego oznakowania można wygrodzić miejsce robót zaporami U-20b i U-20a. W załączeniu pdf z opcją znaków A-14 i zaporami.


   
Znakowiec reacted
OdpowiedzCytat
(@znakowiec)
Active Member
Dołączył: 11 miesięcy temu
Posty: 6
Topic starter  

Tak też myślałem. Natomiast uczestnicy ruchu drogowego na drodze publicznej szutrowej nie są informowani o niebezpieczeństwie.

 

A co w takim przypadku? zamkniecie dla ruchu drogi publicznej asfaltowej i konieczność puszczenia ruchu drogą publiczną gruntową.

Oprócz wydzielenia robót Ud3, U21 oraz U20b, na głównym odcinku (wschód - zachód) oznakowanie A14, A12b/c , B33 (30) i B25 oraz znaki C6 i C7 gdyż to nie skrzyżowanie oraz odwołanie zakazów B42 na głównym kierunku (wschód - zachód) ale również na drodze w kierunku północym?

 

 


   
OdpowiedzCytat
Mariusz Grzesica
(@mariusz)
Member Moderator
Dołączył: 2 lata temu
Posty: 101
 

W załączeniu bardzo uproszczona wersja co mogłoby się znaleźć w projekcie.

Konieczna jest inwentaryzacja stanu istniejącego, świeża, żadne internetowe podglądanie sytuacji. Znaki C-6 i C-7 mają swoje konwekwencje w zakresie najbliższych zjazdów do posesji więc ich ustawienie trzeba dopasować do rzeczywistego zagospodarowania terenu.

Taka sytuacja nie obejmuje także rozwiązań poprowadzenia objazdów - chyba że na tym odcinku i tak jest bez przejazdu to można odpuścić wyznaczenie objazdu. Wykonanie samego wlotu nie wymaga znaków zakazu.

B-33 stosuje się gdy kierowca nie rozpozna odcinka drogi - teraz nie trzeba,

B-25 gdy występuje zawężenie drogi do połowy pasa i można przejechać pasem o szerokości ok 2,8m - teraz nie trzeba


   
OdpowiedzCytat