Notifications
Clear all

Elektroniczne zatwierdzenie POR


(@rafalstudzinski)
Active Member
Dołączył: 1 rok temu
Posty: 4
Topic starter  

Czy spotkaliście się w Polsce z możliwością załatwienia zatwierdzenia projektu organizacji ruchu wyłączenie w formie cyfrowej?

Pytałem już miasta: Wa-wę i Gdańsk. One nie praktykują i nie mają pojęcia jak to zrobić. 

Nie wie tego mec. Hasiewicz (autor publikacji na temat zarządzania ruchem).

Mam negatywne stanowisko KGP z 2021r.

Chcę pisać do Ministerstwa.

Poproszę o wasze głosy, również negatywne.

This topic was modified 1 rok temu by RafalStudzinski

   
Cytat
Mariusz Grzesica
(@mariusz)
Member Moderator
Dołączył: 2 lata temu
Posty: 100
 

Witam @rafalstudzinski

zarówno jako projektant jak i pracownik jednostki zarządzania ruchem realizuję zatwierdzenia w formie elektronicznej

Wniosek składam albo do urzędu składa się jako wiadomość epuap i w taki sposób otrzymuje się odpowiedź. Niestety "papugi" które to omawiały w mojej jednostce stwierdziły, że nie ma przepisów zabraniających taki sposób realizacji wniosku. Jeśli urząd jest w stanie wydrukować papier do wniosku jeśli jest potrzebny to ma głowy nie zawracać wnioskodawcy tylko sam sobie wydrukować. Po prostu jak kto woli tak składa o zatwierdzenie.

 

W kraju jest istotnie dysonans w urzędach, bo KWP Katowice akceptuje elektronikę albo papier, KWP Kraków tylko papier. Wybrane policje powiatowe akceptują wniosek o opinię cyfrowo, a inne znowu, tylko papier.

 

Mam na uwadze jaka policja/powiat/miasto jak działa i tak wysyłam wnioski. Jeśli nie mam czasu, albo całość jest w formacie A4 to idzie epuap z projektem.

Niestety nie pomogę ci w tym zakresie, bo jak wspomniałeś różne urzędy różnie działają i nie przeskoczysz. Mogę tylko pogadać z Gdańskiem, aby przestawili się na nowoczesność i zaczęli elektronicznie podchodzić do sprawy. Problemem mógłby być format większy niż A3, bo u mnie mam dział poligrafii z ploterem A0 więc wymiary druku to nie problem - pozostaje czasu ile mam czekać na taki wydruk gdy zlecę wewnętrznie. Skan z pieczątką ponownie do pdfa to też tylko kwestia czasu.


   
OdpowiedzCytat
(@michal-kacprzak)
Active Member
Dołączył: 2 lata temu
Posty: 7
 

Witam,

Jeden z moich kolegów z pracy pracował wcześniej bodajże w Legionowie (chyba w starostwie) i mówił, że tam projekty można zatwierdzać w wersji elektronicznej i oni to praktykowali. Obecnie jest na długiej nieobecności, więc nie mam jak go zapytać o szczegóły. Mogę z nim pogadać dopiero we wrześniu, albo możesz spróbować zadzwonić do tego starostwa i sprawdzić u źródła.

 

Pozdrawiam


   
OdpowiedzCytat
(@pawel_pietrzyk)
Active Member
Dołączył: 2 lata temu
Posty: 5
 

W ZDM Warszawa załatwiamy opinie również elektronicznie. A raczej hybrydowo. Projekty można do nas wysłać elektronicznie. My drukujemy te projekty i podbijamy na nich pieczątkę i w taki fizyczny sposób przekazujemy projektantowi. 


   
OdpowiedzCytat
(@rafalstudzinski)
Active Member
Dołączył: 1 rok temu
Posty: 4
Topic starter  

Dzięki za głosy.

Co do hybrydowych rozwiązań - to nie mam wątpliwości - one działają. Formalnie jednak dochodzi często do rozbieżności tego co jest w teczce papierowej a tym co zostaje w EZD. W EZD są tylko najważniejsze rzeczy.

My w Gdyni też mamy opinie zarządu drogi w formie skanu (orginał zostaje w zarządzie). Opinie do POR od Policji przychodzą w papierze do wnioskodawcy, ale Komenda Miejska akceptuje projekty w pdf, o ile nie są większe niż kilka MB - mają problemy sprzętowe lub ograniczenia narzucone zabezpieczeniami.

Mi raczej chodzi o to, że zgodnie z polityką cyfryzacji administracji, WSZYTSKO ma się przestawić WYŁĄCZNIE na formę cyfrową. Powinny być zapewnione możliwości, aby sprawa nie musiała mieć nawet skrawka papieru. A do tego moim zdaniem nie ma jeszcze właściwej legislacji.

Przygotowałem pismo do Ministra Infrastruktury dla Prezydenta Miasta. Może czegoś się dowiem. Dam znać.


   
OdpowiedzCytat
(@pawel-armatys)
Eminent Member
Dołączył: 2 lata temu
Posty: 22
 

ZDiK w Tarnowie - po prawie 5 latach pracy w jednostce nie mieliśmy przypadku, aby ktoś próbował forsować zatwierdzenie w wersji elektronicznej. Może właśnie w tym jest problem, że papier to papier. Na końcu i tak jest ewidencja projektu, co w wersji elektronicznej niektórym jednostkom mogłoby przysporzyć problemu. Natomiast od strony w formalnej rozporządzenie jasno mówi, że projekt do zatwierdzenia składa się w 2 egzemplarzach, co dla dosłownie czytających może być kluczowe.  


   
OdpowiedzCytat