Czy w sytuacji przedstawionej na rysunku jest jakiś zapis w "czerwonej książce", który jednoznacznie mówi, że trzeba tutaj zastosować strzałki P-8a czy może P-8b są wystarczające? Ktoś może coś kojarzy i może się wypowiedzieć?
Witam,
W czerwonej książce jest kilka warunków stosowania strzałek kierunkowych, a na końcu dodany jest pewien "magiczny" zapis, który mówi, że "jeżeli po zastosowaniu powyższych zasad pozostaje bez strzałek kierunkowych tylko jeden pas ruchu, wówczas również na nim należy umieścić strzałki". W dalszej części jest też jeden rysunkowy przykład dokładnie taki, jak na zdjęciu, gdzie na pasie ruchu na wprost również jest strzałka.
odnośnie strzałek jeśli zapis mówi, że jeden pozostawiony pas ruchu jako samotnik nie może pozostać bez strzałki to tutaj taka sytuacja nie występuje
dwa z trzech są bez strzałek więc więcej nie trzeba, ten środkowy pas ze strzałkami wystarczy.
Odnośnie zaprezentowanego kawałka projektu, mam pytanie czy można z niego skorzystać dla celów webinarium szkoleniowego ?
w projekcie:
- źle zastosowano F-10
- źle zastosowano T-6
- stosowanie znaków które nie istnieją C-13a/16a
- niepotrzebne P-14 od strony skrzyżowania
- wątpliwości oznakowania drogi dla pieszych i rowerów po stronie "południowej"
Nie ukrywam, że przydałoby się zerknąć na pozostałą część projektu. Czy może jest on dostępny pod adresem bip któregoś urzędu to chętnie zapoznam się z pozostałymi elementami - nader ciekawy.
@mariusz Nie mogę się zgodzić. Pasa na wylocie ze skrzyżowania nie wliczamy, bo jego się nie oznakowuje strzałkami, tylko pasy na wlocie, więc strzałka powinna być. Zresztą w rozporządzeniu jest analogiczny przykład, w którym strzałkę umieszczono.