Notifications
Clear all

Wyznaczanie i oznakowanie przejazdów rowerowych na zjeździe (dawnym publicznym)


Pawel Armatys
(@pawel-armatys)
Eminent Member
Dołączył: 1 rok temu
Posty: 20
Topic starter  

Witam, co myślą Państwo na temat wyznaczania i oznakowania przejazdów rowerowych przez zjazdy (dawne publiczne) na przykład zjazd prowadzący na teren stacji paliw? 


   
Cytat
Mariusz Grzesica
(@mariusz)
Member Moderator
Dołączył: 2 lata temu
Posty: 77
 

bez sensu,

ktoś to tak robi musiałby być konsekwentny w działaniu i wykonywać oznakowanie D-6 i P-10 dla każdego zjazdu, bo przecież tam gdzie chodzą piesi a przecinają jakiś wlot to należą się pasy

 

dyskusyjne jest w prawdzie obciążenie takiego wlotu, ale przecież dla skrzyżowań mamy przepis art 26 ust 2 ustawy prawo o ruchu drogowym, który zobowiązuje kierowców do uwagi

treść:

"Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez jezdnię drogi, na którą wjeżdża"

 

a zatem mniej obciążony wlot/zjazd można potraktować adekwatnie. Zapewne będzie mniej obciążony niż wlot skrzyżowania.

 

Art 2 ust 11a tej samej ustawy wg nowinek, które się pojawiły mamy przecież przejście sugerowane.

W mojej opinii ta znakoloza powinna mieć swoje granice - a jak widać na polskich drogach pasy nie są idealnym gwarantem bezpieczeństwa i niestety powodują ogłupienie pieszych, którzy już teraz na nic nie uważają.


   
OdpowiedzCytat
Arkadiusz Jaczun
(@admin)
Member Admin
Dołączył: 2 lata temu
Posty: 12
 

W dyskusji dotyczącej wyznaczania i oznakowania przejazdów rowerowych przez zjazdy, takie jak te prowadzące na teren stacji paliw, wyłania się konsensus, że przy dużych natężeniach ruchu warto zastanowić się nad takim rozwiązaniem. W miejscach, gdzie występuje znaczny ruch rowerzystów i pieszych, wyznaczenie przejścia i przejazdu rowerowego może poprawić bezpieczeństwo.

Jednakże, lokalizacja takiego przejścia i przejazdu powinna być dobrze przemyślana. Na pewno nie powinna być na przedłużeniu ciągu pieszego i rowerowego, ale raczej odsunięta od krawędzi głównej jezdni, aby skręcający pojazd miał możliwość utrzymania widoczności zarówno w lewo, jak i w prawo. Przyjmuje się, że optymalne jest odsunięcie o około 5 metrów, jednak wszystko zależy od warunków lokalnych.

Warto pamiętać, że zastosowanie takich rozwiązań musi być konsekwentne, a także uwzględniać obowiązujące przepisy, takie jak art. 26 ust. 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym, który zobowiązuje kierowców do zachowania ostrożności. Warto również zauważyć, że nadmierne oznakowanie może prowadzić do nieodpowiedniego zachowania pieszych, którzy mogą stać się mniej uważni.

 

   
OdpowiedzCytat