w załączeniu doc z propozycją zmian w przepisach
zarządzanie ruchem (całość rozporządzenia) oraz wybrane elementy rozporządzenia o znakach i sygnałach drogowych - wersja edytowalna, aby można było proponować dalsze zmiany, albo sugestie do obecnej wersji
Pozwoliłem sobie na dołożenie 2 propozycji w zakresie terminów (pod dyskusję i zastanowienie)
myślałem nad takimi zapisami, ale terminowość załatwiania spraw w jednostce nie jest zależna od przepisów, ale od ilości pracowników. Wzrost wniosków i ich odpowiednie przeliczenie na robotę jaką trzeba wykonać nie jest wprost proporcjonalna do zatrudnienia - papierów jest coraz więcej, wniosków które nie są wnioskami o zatwierdzenie lub opinię. Wymogi krótkiego terminu na rozpatrzenie wprowadzi bałagan i nikt już nie będzie wiedział co ma być na drodze
@mariusz Ok no to może zamiast 30/21 dnia dać 60 dnia na SOR i 21 lub 30 na TOR. Znam naprawdę przypadki gdzie potrafią zatwierdzać projekty po 4-6 miesiące i nie wynika to z braków kadrowych czy zawalenia robotą tylko zwyczajnego widzi mi się Pana urzędnika.
w odniesieniu do pierwotnej wersji zrobiłem poprawki:
- jednak nie widzę potrzeby aby policja opiniowania wszystkie projekty, na gminnych drogach można bez policji
- do nazwiska autora dobrze by było dodać imię
- w znakach turystycznych dodałem ogólny opis innych jednostek, które chciałyby albo potrzebują ustawić takie znaki, a zarząd drogi nie ma potrzeb ponieważ znak nie prowadzi do jego obiektu i ma rolę czysto turystyczną
Brak zmian w terminie wydania opinii lub zatwierdzenia, nadal jest bez terminu - to nie problem terminów ale zarobków osób które się tym zajmują i ich wiedzy. Po prostu nie ma ludzi w zawodzie, a ci co są albo idą do prywatnego albo szanują sobie pracy i nie przepracowują się, za te pieniądze które dostają.
w załączeniu ogólne pismo odpowiedź Ministerstwa na powyższe propozycje zmian,
trochę już czekałem czy inne osoby albo organizacje będą chciały coś wnieść do tego pomysłu i po odczekaniu dłuższego czasu przesłałem to do Warszawy
zobaczymy co przyniesie przyszłość
1711748173-Zarzadzanie-ruchem-na-drogach-20-02-2024_korekty_26-03_2024 wersjaMariuisza z moimi uwagami + Michal maj 2024.docx
-projekt- ROZPORZĄDZENIA MINISTRA INFRASTRUKTURY W SPRAWIE SZCZEGÓŁOWYCH WARUNKÓW ZARZĄDZANIA RUCHEM NA DROGACH ORAZ WYKONYWANIA NADZORU NAD TYM ZARZĄDZANIEM z dnia 23 września 2003 r. (Dz.U. Nr 1...
dzisiaj dodaję doc z uzasadnieniem pewnych zmian, napisałem je jakiś czas temu, ale nie pamiętam czy udostępniałem - jeśli komuś się przyda to dobrze, łatwiej będzie omawiać sprawy 12 czerwca
Panie Mariuszu odnośnie zatwierdzenia projektu organizacji ruchu przed decyzją ZRiD nie bardzo się zgodzę. Jeżeli decyzja ZRiD nie jest prawo mocna jak organ zarządzający ruchem może zatwierdzić projekt organizacja ruchu na terenie gdzie od strony prawnej nie jest właścicielem i administratorem niektórych działek? Staje się wówczas, gdy decyzja staje się prawo mocna - na dzień dzisiejszy w Tarnowie robimy to tak, że projektant przygotowuje projekt opiniuje u nas (dążymy do tego żeby był bez uwag), a w momencie prawomocnej decyzji przygotowuje się już zatwierdzenie.
z uwagi na dalsze prace wprowadziłem zmiany do poprzedniej wersji i zrobiłem z tego wersję z 14 października 2024
uprościłem kilka zapisów
Istotne jest aby zapoznać się także z uzasadnieniem zmian, bo jako autor projektów i pracownik urzędu mam na bieżąco możliwość interpretacji i stosowania przepisów wg rozporządzeń. Co powiat/miasto to robi to inaczej i to jest właśnie koszmar
jednocześnie dla zamknięcia kwestii podpisu pod zatwierdzeniem propozycję zmiany w ustawie prawo o ruchu drogowym również dodaję