w załączeniu doc z propozycją zmian w przepisach
zarządzanie ruchem (całość rozporządzenia) oraz wybrane elementy rozporządzenia o znakach i sygnałach drogowych - wersja edytowalna, aby można było proponować dalsze zmiany, albo sugestie do obecnej wersji
Pozwoliłem sobie na dołożenie 2 propozycji w zakresie terminów (pod dyskusję i zastanowienie)
myślałem nad takimi zapisami, ale terminowość załatwiania spraw w jednostce nie jest zależna od przepisów, ale od ilości pracowników. Wzrost wniosków i ich odpowiednie przeliczenie na robotę jaką trzeba wykonać nie jest wprost proporcjonalna do zatrudnienia - papierów jest coraz więcej, wniosków które nie są wnioskami o zatwierdzenie lub opinię. Wymogi krótkiego terminu na rozpatrzenie wprowadzi bałagan i nikt już nie będzie wiedział co ma być na drodze
@mariusz Ok no to może zamiast 30/21 dnia dać 60 dnia na SOR i 21 lub 30 na TOR. Znam naprawdę przypadki gdzie potrafią zatwierdzać projekty po 4-6 miesiące i nie wynika to z braków kadrowych czy zawalenia robotą tylko zwyczajnego widzi mi się Pana urzędnika.
w odniesieniu do pierwotnej wersji zrobiłem poprawki:
- jednak nie widzę potrzeby aby policja opiniowania wszystkie projekty, na gminnych drogach można bez policji
- do nazwiska autora dobrze by było dodać imię
- w znakach turystycznych dodałem ogólny opis innych jednostek, które chciałyby albo potrzebują ustawić takie znaki, a zarząd drogi nie ma potrzeb ponieważ znak nie prowadzi do jego obiektu i ma rolę czysto turystyczną
Brak zmian w terminie wydania opinii lub zatwierdzenia, nadal jest bez terminu - to nie problem terminów ale zarobków osób które się tym zajmują i ich wiedzy. Po prostu nie ma ludzi w zawodzie, a ci co są albo idą do prywatnego albo szanują sobie pracy i nie przepracowują się, za te pieniądze które dostają.